Mohd Farid PMUKM

Mohd Farid PMUKM

Saturday, September 24, 2016

Pelan Tindakan Merealisasi Visi Dan Misi Kebajikan Dan Perkhidmatan Kampus Kuala Lumpur




MARILAH REALISASIKAN MISI DAN VISI
Kebajikan Dan Perkhidmatan Kampus Kuala Lumpur
“Masalah Anda Masalah Kami”
“Mahasiswa Peneraju Aspirasi Universiti”

Pelan Tindakan Merealisasi Visi dan Misi
Kebajikan dan Perkhidmatan
Persatuan Mahasiswa Universiti Kebangsaan Malaysia
Sesi 2007/2008


Dasar-dasar kami ialah :-



Memastikan suara mahasiswa/i diberi perhatian demi memperjuangkan kebajikan dan mencari penyelesaian permasalahan mahasiswa/I.

Misi
Merangka Pelan Tindakan Merealisasi Visi Dan Misi Kebajikan Dan Perkhidmatan Kampus Kuala Lumpur

Memperkukuhkan keharmonian dan kesejahteraan mahasiswa/i melalui perpaduan dan integrasi nasional.

Misi
Interaksi bersama persatuan-persatuan mahasiswa berkaitan melalui penubuhan Majlis Pemimpin Kampus Kuala Lumpur


Memperkukuhkan nilai-nilai kerohanian dan meningkatkan kesedaran sivik di kalangan mahasiswa/i demi menepis sebarang bentuk cabaran di era globalisasi.

Misi
Interaksi bersama persatuan-persatuan mahasiswa berkaitan melalui penubuhan Majlis Pemimpin Kampus Kuala Lumpur

Meningkatkan penghayatan budaya ilmu demi membentuk profesionalisme dan melahirkan mahasiswa/i yang berketrampilan serta berani melangkah selari dengan arus globalisasi.

Misi
Mempelbagaikan aktiviti berunsur akademik


Membawa citra Universiti Kebangsaan Malaysia ke persada antarabangsa.

Misi
Program Anjakan Paradigma Di Negara China-Universiti Beijing, China

Program Persilangan Ilmu Ke Universiti Luar Negara, Universiti Andalas Padang Indonesia


Misi Perjuangan Kebajikan Dan Perkhidmatan

Meningkatkan taraf infrastuktur di Kampus Kuala Lumpur untuk kepentingan bersama.
§  Naik taraf dan pembesaran Surau D Kolej Tun Syed Nasir 1
§  Penyelenggaraan bilik-bilik kuliah di Kampus Kuala Lumpur
§  Penyelenggaraan surau-surau di Kampus Kuala Lumpur
§  Peralatan dan perkhidmatan keselamatan (spotlight dan CCTV)
§  Cadangan tempat menunggu bas di Kampus Kuala Lumpur
§  Naik taraf kemudahan WIFI Kolej Tun Syed Nasir.

Mempelbagaikan aktiviti berunsur akademik.
§  Kempen Derma Buku Kampus Kuala Lumpur
§  Kempen Ke Perpustakaan Dr. Abd Latiff
§  Kempen Ke Perpustakaan Negara Malaysia
§  Penyertaan REAL Undergraduate Conference 2008
§  Selangkah Ke Menara Gading
§  Jati Diri Kolej Matrikulasi Anjuran KPT

Menubuhkan Majlis Pemimpin Kampus Kuala Lumpur untuk membincangkan isu-isu berkaitan di Kampus Kula Lumpur.
§  Isu Kebajikan Dan Perkhidmatan Kolej (YDP JAKSA KTSN)
§  Isu Kampus KL (YDP PMFSKB/PMFGG/PERSIAP)
§  Merealisasi kewujudan Persatuan Mahasiswa Gugusan Kesihatan
§  Struktur organisasi Setiausaha Kerja (SUK) PMUKM KKL
§  Mengembalikan fungsi Pejabat PMUKM KL
§  Naik taraf kemudahan Pejabat PMUKM KL (Komputer, Telefon, Mesin Faks, Internet, Buku Panduan Telefon UKM)
§  Mencadangkan kewujudan unit Hal Ehwal Pelajar bagi memudahkan urusan berpersatuan
§  Menghidupkan kembali papan-papan kenyataan PMUKM KL untuk sumber informasi mahasiswa

Berkerjasama dengan PMFSKB dan JAKSA dalam menangani isu-isu kebajikan yang berbangkit di kalangan mahasiswa/I Fakulti Sains Kesihatan Bersekutu.
§  Kewujudan Majlis Pemimpin Kampus Kuala Lumpur
§  Penggunaan bersama Pejabat PMUKM KL
§  Makluman dan senarai Felo Kehormat FSKB
§  Kaji selidik kualiti dan harga makanan di Kafeteria Kampus Kuala Lumpur
§  Laporan lengkap kebajikan dan perkhidmatan KTSN
§  Laporan Blok 6 & Blok 7 KTSN 1
§  Laporan kemudahan dan infrastruktur Kampus KL (Dewan Kuliah, Surau, & Tempat Menunggu Bas)

Memohon agar pendaftaran Tahun 1 diadakan di Kolej Tun Syed Nasir untuk menjaga kebajikan pelajar seterusnya meningkatkan imej Kampus Kuala Lumpur.

Memastikan penggunaan sistem merit yang lebih telus dengan memikirkan penglibatan mahasiswa/I yang berada di kolej-kolej luar.
§  Mohon perhatian Pengetua KTSN
§  Mohon perhatian JAKSA KTSN
§  Status penempatan Pemudah Cara Minggu Mesra Mahasiswa

Memastikan suara mahasiswa/I di kolej-kolej luar di beri perhatian oleh pihak pentadbiran.
§  Isu-isu kebajikan, keselamatan, penyelenggaraan, dan kebersihan kolej-kolej luar
§  Kemudahan internet di KTSN Luar
§  Laporan Kebajikan KTSN 6
§  Laporan lengkap kolej-kolej cawangan
§  Hari Bersama Mahasiswa

Memastikan perjalanan perrkhidmatan bas yang lebih efisyen dan Memohon naik taraf kemudahan sukan dipercepatkan.
§  Memohon lebih pemandu
§  Shuttle Kampung Baru
§  Shuttle Kolej Tun Syed Nasir 1
§  Kertas kerja cadangan naik taraf gimnasium
§  Kertas kerja cadangan naik taraf peralatan gimnasium
§  Kertas kerja cadangan naik taraf gelanggang squash

Memastikan tabung kewangan dan kebajikan pelajar dapat dimanfaatkan seoptima mungkin oleh pelajar yang menghadapi masalah kewangan.

§  Publisiti mengenai perkhidmatan yang disediakan


Mohd Farid Bin Mohd Taufik
Ahli Majlis Perwakilan Pelajar
Fakulti Sains Kesihatan Bersekutu
Timbalan Naib Presiden Kebajikan & Perkhidmatan
Persatuan Mahasiswa Kampus Kuala Lumpur 
Sesi 2007/2008

No comments:

Post a Comment